2009-08-25

Varför, varför, varför????

Är det så snyggt med randiga tyger???

Sitter ganska ofta irriterad vid symaskinen när jag sätter ihop randiga kläder, man vill ju få snygg mönsterpassning, eller hur?

Nu har jag ovanpåallt varit klok nog att sy byxor i randig velour...


Men måste säga att jag blev ganska nöjd till slut ändå... Men hjälp vad det kasar och bråkar innan man är färdig... Lite har tyget kasat i grenen, men det syns knappt inte ens på bilden, så troligt är att det syns ännu mindre när lillebror använder dem.

De är sydda efter samma modell som pingvinbyxorna i inlägget nedan, har förstärkt dessa också med resår i midjemudden. Materialet är röd muddtrikå från Stoff och Stil och regnbågsrandig velour från A & H inköpt på Mjukatyger.

Har en matchande tröja på gång, men filar lite på applikation till den, så den får ligga till sig ett tag till....

2 kommentarer:

  1. Ska jag vara helt ärlig så gillar jag inte alls ränder! Om det ändå måste vara ränder så föredrar jag breda ränder! :0)

    SvaraRadera
  2. Det är tur vi alla är olika. Själv föredrar jag också breda ränder, men tycker barnen blir fina i de flesta ränder.

    SvaraRadera