2009-08-12

Prototyp så gott som färdig!!!

Efter att ha ritat mönster för fri hand, mycket inspirerad av Blomma åker vagn, trodde jag nu min prototyp var klar. Från början var den jättebra i livet och benen, bara längden på benen som blev för långa. Kortade benlängden ca 6cm, vilket kändes rätt efter att ha mätt barnet igen...

Tyvärr upptäckte jag nu när jag satte plagget på lillebror idag, att längden fortfarande är på tok för lång... I övrigt är jag supernöjd med mitt nya mönster. Hade tänkt sy i velour nästa gång och då tänkte jag smalna av mönstret ytterliggare för bättre passform. Just dessa är sydda i marinblå joggingtyg från Stoff och Stil, kantad och applikation i gräsgrön mudd från samma ställe.

Bäst: Så nöjd med att ha lyckts rita ett mönster helt på egen hand...
Sämst: Att benen fortfarande är för långa...

2 kommentarer:

  1. Jättesöta byxor! Du undrade var jag köpt mina randiga muddar, de kommer från Gittes Tygkälla i Rinkaby.
    Johanna

    SvaraRadera