2009-08-21

Mössor i vuxenstorlek

Man tror man ska hinna med hur mycket som helst... Nu går semestern mot sitt slut och inte har jag hunnit med allt jag ville göra, varken vid symaskinen eller i övrigt.

Det kommer nog att bli ganska fattigt med inlägg här ett tag framöver nu, har en hel del övrigt att syssla med under hösten och då får symaskinen vänta. Men lite hoppas jag att jag ska hinna med i alla fall.

Igår fick jag ihop de här:

Två stycken mössor i vuxenstorlek. En i lila interlock från JnyDesign med applikation i bruna ugglor från Jofotex och en i svart muddtrikå från Stoff och Stil med applikation i pirattyget från samma ställe.
De är sydda som presenter till mina kusiner som ska firas under morgondagen. Efter samtal med moster så blev det pirater till killen och lila till tjejen. Tyvärr hade jag inte tillriktigt med tyg för att göra en helt i pirater, men blev hur nöjd som helst med den så här faktiskt, tycker den känns helt okej för en kille i 15-årsåldern. Tjejen gillade lila och fast hon är i 20-årsåldern så valde jag ugglor i applikation. Hon älskar att vandra i skogen, bor på landet och jobbar med djur (min moster hade landskapstyget som förslag...).
Hur nöjd som helst med tygkombon i båda mössorna. Bara att invänta kusinernas reaktioner nu.

1 kommentar: