2009-07-05

Shorts till storebror!

Sydde dessa shorts, capribyxor, till storebror i samma kraftiga bomullstyg som storasysters klänning, som du ser här. Har använt mig av mönster ur Hanne Meedoms "Börnetöj 4-7 år". Byxor storlek 122/128, form 2.

De blev lite för "baggy" och kändes lite stora tyckte storebror, men samtidigt blev de sköna av att vara så "baggy". Storebror leker mycket lekar som sliter hål på knäna och därför har jag skurit av framstycket i shorts-längd och capri-längd, ligger två lager tyg över knäna nu. Plus att jag vände på tyget över knäna för att få lite mer effekt.

Bäst med brallorna: Att storebror faktiskt använder dem.

Sämst:Kunde smalnat av de lite för bättre passform.

Tygerna kommer både den kraftiga, randiga bomullen och marinblå muddtrikån från Stoff och Stil.

Det är alltid roligt att sy kläder till barnen som faktiskt används!!! Linnet storebror har valt att ha till ser du här.

1 kommentar:

  1. Anledningen till att du kanske inte hittade min ommentar är att jag la den på det här inlägget: http://horjasytt.blogspot.com/2009/06/sommarklader.html :0) Man får leta lite ibland om någon inte lagt en kommentar på det översta inlägget, om man inte har inställt så att man får ett mail för varje kommentar som läggs, då står det vilket inlägg kommentaren är lagd vid. Önskar dig välkommen in i sybloggsvärlden och lycka till! Skall bli roligt att se vad du åstadkommer! :0)

    SvaraRadera