2010-10-04

Sytt i mina sista bitar fordon....

Hade enbart lite små stuvar av turkost fordonstyg och exakt till en t-tröja i lime...

Fick ett par beställningar på jobbet om fordonströjor, som väl var kunde jag tillgodose deras önskemål...Efter en lätt panik i samband med ihopsättningen av den limegröna tröjan...

Min älskade overlock-maskin löpte fullständigt amok med mig och tog sönder delar av tygbitarna... I min panik blev Lillebror fullständigt förstörd och efter ett tag kröp det fram att han hade bara skruvat lite på maskinen... När han visat vad han skruvat på var det hur lätt som helst att åtgärda, jag vet inte hur det är med er andra där ute, ni har kanske för vana att kolla inställningarna på maskinen innan ni syr något... Jag tror i min enfald att ingen mer än jag rör mina maskiner... Att man som småbarnsmamma fortfarande gör det begriper jag inte efter detta...

Resultatet:

Båda är sydda i storlek 98 och med muddtrikå från Stoff och Stil och fordon från Mjukatyger.

Jag blev supernöjd med resultatet, hoppas nu att beställarna blir det samma. Tycker det blev lite kul med den turkos och svarta, blev stor effekt av fordon fast jag bara hade småbitar kvar.

Tack för hjälpen Annika! Med reservdelarna till min tröja...

4 kommentarer:

  1. Fina! Kul med applikationerna!

    SvaraRadera
  2. Heltuffa, gillar också applikationerna!

    SvaraRadera
  3. Snygga! Och det blev ju riktigt fint med fordonsapplikationerna på den turkos/svarta!

    SvaraRadera
  4. håller med dig, det blev verkligen mkt fordon trots så små bitar - väldigt fint!!

    SvaraRadera