2010-10-11

Ett beställningsjobb...

En mössa till en liten tjej strax över 1års åldern. Cerise botten med blommor som går i blått och svart, för att matcha ärvda kläder från en äldre bror.

Har själv haft det dillemmat tidigare, med en lillasyster som glatt får ärva de blå, gröna och svarta kläderna, lite flickigt vill man gärna göra det då...

Mössan är sydd i Cerise muddtrikå från Stoff och Stil, med applikationer från Jofotex (ugglorna)och JnyDesign (hjärtan) och de enfärgade är muddtrikå från Stoff och stil i svart och kornblå.

Den är sydd efter eget mönster och i storlek 48.

Lillebror hjälper mig visa mössan live, dock är den något för liten för honom men man ser hur applikationerna blir när mössan sitter på ett huvud:

Bäst just nu: Blir färdig med den ena beställningen efter den andra i sakta mak.
Sämst just nu: Prioriterar mina egna barns kläder längre ner på listan, och för att inte tala om det jag skulle sy till mig....

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig mössa. Liknande som jag har haft i huvudet ett tag. Tänker då på applikationerna. Det är så kul med applikationer för då kan man verkligen göra unika plagg.

    SvaraRadera
  2. Superfin!
    Har inte vågat mig på det där med applikationer ännu :O Det kanske är dags!

    SvaraRadera
  3. Tycker mössan blev jättesöt, passar en liten tjej perfekt!

    SvaraRadera