2009-09-20

En riktigt flickdröm....

Storasyster och hennes kompis K har börjat dansa och båda tjejerna tycker det är jätteroligt. Det har blivit lite utan veckans höjdpunkt.

Och visst ska man ha en riktig danskjol.... Jag lät flickorna kolla i Stoff och Stils kataloger bland tyll och paljett-tyger. De fick välja fritt och båda tjejerna valde samma färger.

Det fick bli mitt första projekt på den nya symaskinen, vilken underbar maskin.... Blev supernöjd med kjolarna också så klart.

Storasyster har haft sin på sig sedan hon den den blev färdig idag...



Är sydd delvis efter Stoff och Stils mönster på cirkelkjol, har gjort ett antal ändringar för att få resultatet som jag ville ha det. Och själv blev jag riktigt nöjd, den fungerar alldeles utmärkt att dansa dessutom enligt Storasyster.

4 kommentarer:

  1. Nu måste du ju ändra i "Symaskinsparken"! Inte kan det stå att du har en begagnad Huskvarna längre, nu när du har värsta kitet hemma!

    SvaraRadera
  2. Min dotter skulle bli överförtjust! Fin!

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm! Mina systerdöttrar skulle bli alldeles hänförda :). Tack för kommentaren på min blogg, snart blir det uppdatering!

    SvaraRadera