2009-06-21

Klänning till skolavslutningen!




Sydde denna klänningen till storasyster att ha på skolans avslutning.



Jag blev inte helt nöjd, men hon använder den gärna ändå.







Satte den röda kanten upptill för att bryta lite och ge mer färg åt klänningen, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Smocken blev helt ok, men jag skulle börjat smocka uppe i det röda och inte bara i det gröna. Nu blev det tyvärr så att den röda kanten står ut en hel del i stället...


Jag har ändrat en hel del i kanten, men är fortfarande inte helt nöjd, men det har blivit bättre...

Tyvärr är inte klänningen struken vid fototillfället, men ibland får man ju passa på att ta foto när plaggen kommit på barnen...



Tygerna kommer båda från Stoff och Stil



Mönster: Eget efter mått på storasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar