2010-06-14

Till Mamma!

I höstas la min kära mamma in en beställning på en sommarkjol... Vi letade tillsammans igenom Mormors gamla gömmor av lakan och vi hittade ett påslakan som hon gärna ville se som en kjol...

Här kommer nu äntligen kjolen:


Men ärligt talat, det har ju inte varit väder till den förrän nu, så inte har hon fått vänta våldsamt länge egentligen...

Mamma har en sommarkjol som används nästan varje solig dag, om den inte ligger i tvätten, den modellen ville hon ha på sin nya kjol. Så här kommer en bild på nya kjolen tillsammans med orginalet:

Och en liten livebild:

Jag blev supernöjd med resultatet själv, hoppas bara mamma blir detsamma... Orginalkjolen är sydd helt i trikå och jag var lite rädd för att modellen skulle bli lite stum i lakansväv, men den var superskön när jag provade den... Får kanske sy något liknande till mig själv...

Tyger: Välanvänt påslakan från mormors gömmor i kombination med svart muddtrikå från Stoff och Stil.

Mönster: Eget.

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Mamma tackar!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en vuxenbeställning. Jag tror att mamma blir jättenöjd, för kjolen är toppenfin.

    SvaraRadera