2010-06-02

Inför en stundande skolavslutning!

Jag vet inte hur ni andra får ihop tiden med jobb, barn, hobby och livet... Men jag är er evigt tacksam att ni lyckas, inspirationen behövs när man själv går i ide...


Nu äntligen har jag tagit mig en stund vid maskinerna och fått ihop lite plagg jag hoppades hinna med innan skolan slutar för sommaren.


Till Storasyster:




En klänning sydd i Lila molntyg från JnyDesign, i kombination med Vit muddtrikå från Stoff och Stil.






Inspirerad av en redan skapad modell som jag sett någonstans ute i handeln. Livet blev från början lite för långt och Storasyster uttryckte det med att hon hade en klänning som såg ut som kjol och tröja.... Det var ju inte tanken riktigt, så livet kortades och nu känner jag mig nöjd med modellen...
Tyger från: JnyDesign och Stoff och Stil.
Mönster: Eget.

Bäst just nu: En glad och nöjd storasyster som tänker bära denna klänning på skolans avslutning, plus att jag är riktigt nöjd med hur jag till slut fick till modellen...
Sämst just nu: Kan faktiskt inte komma på någonting just nu, är så galet nöjd med att vi fått sol i skåne och att jag har lyckats sy lite....

4 kommentarer:

  1. Fin klänning, gillar modellen som jag visst oxå sett nånstans i handeln:) Kul att dottern blev nöjd! Själv har jag inte ens påbörjat skolavslutningsklänningen än... Kanske dags att sätta igång?!

    SvaraRadera
  2. Ja nu känns det äntligen som att sommaren kommit även till oss! Jättefin modell du ritat, den sitter väldigt snyggt på din dotter!

    SvaraRadera
  3. Den blev ju (inte helt oväntat) jättefin på!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att både du och dottern är nöjda. Den är supercool! Ha en bra helg!

    SvaraRadera